Blogia
LoveisGone

Primera actualització aL blogia :)

Primera  actualització aL blogia :)

 

Benvinguts! En el dia d’avui, dono per inaugurat el meu blog personal de literatura catalana. La funció d’aquest consistirà en donar a conèixer informacions d’autors/llibres importants de la nostra literatura, i a la vegada fer un breu comentari d’aquests i una petita crítica personal.L’objectiu de tot això es que augmentem el nostre nivell de coneixements sobre la llengua que parlem, el català, la qual disposa d’un gran ventall de obres i/o autors d’una gran magnificència i renom internacional.

Amb ella

Si algun dia morís la meva
Malalta llengua
Deixeu-me amb ella. L'ànima
Amb ella.
Si algun dia morís la meva
Malalta llengua
Anés el meu destí entre síl·labes.
Si no hi hagués un instant nou
Per a paraules...
Tampoc per a cançons eternes.
I viatjaria amb ella cap a impossibles
Naixements, absent cap a impotències.
Si no hi hagués un instant nou
Per a respostes, romangui mut ara
Amb ella.
Si algun dia cau en el camí la meva
Malalta llengua,
Com un vell que camina solitari
I ja sense forces besa el somni,
Déu volgués que sentís la pols als llavis
Escrivint paraules de consol.
Que les certifiqui l'aire i viatgin
Cap a horitzons desconeguts. El meu alè
Amb ella.
Sapigueu, la meva llengua fou el meu amor
Segur, va sostenir la meva vida entre preguntes,
Va canviar en terra amada les tristeses
I em va deixar l'anell on brilla el record
De la història dels meus avis.
Sapigueu, tant de bo
Fos possible trobar un racó petit
A la fossa de galàxies,
Tant de bo
Fos possible l'existència d'un déu perdut
Que fes possible la pronúncia d'una perduda
Paraula seva.
Juan Bielsa

LoveisGone

 

0 comentarios