Blogia
LoveisGone

Haikus del camioner (poema de Dolors Miquel)

Haikus del camioner (poema de Dolors Miquel)

 

Les mans tinc plenes
de presó pura. Reixa
d'on fuges, somni. 

Si la pluja ve,
amb el seu bes mullat ve,
jo també vindré.

Sota el seient
porto vins, licors, estels
i roba vella.

A la maleta, 
daus perduts, jugats al cor
papers, baralles.

[...]

Paret tan blanca
t'assetja el fosc gargot
a l'eixarranca.

Parets de pedra
sou l'ànima antiga,
de sutge, negra.

Paret reclosa,
qui sap el teu missatge,
la teva nosa?

Paret venuda,
la multinacional
plega a la una.

[...]

Jo et portaré,
vell vagabund homèric
fins a Montpeller.

I de Montpeller
del vell port no me'n mouré
ni que m'hi matin.

Si m'hi mataven
fossin unes mans dolces,
plenes d'espines.

[...]

Dóna'm un parrac
de felicitat penjat
d'una lluerna.

Dóna'm el teu pit.
Abeura'm la set de set
que no se'm passa.

Roba'm el sexe,
talla-me'l a daus. Sembra'l
a l'esplanada.

Arrenca'm els ulls
amb botons blancs de nacre
d'ullal ben negre.

[...]

Follaré verge
la puta carretera,
la d'ulls de patge.

Resaré al zel
dels conills i les guatlles
matolls de festa.

Diré: Plèiades
i als meus peus hi tindré
dones, estrelles.

Diré fluix Venus
i la mitjanit vindrà
amb una poma.

COMENTARI:

Els haikus del camioner és el clar exemple d’un poema que crida realment l’atenció d’aquell qui el llegeix.

El títol ,cridaner, ens mostra clarament l’unió de l’element creatiu de la poesia (el haiku) i la crua realitat en que vivim els homes (el camioner).

El llenguatge emprat per Dolors Miquel és mostra de manera molt natural amb l’ús de paraules mal sonants així com d’expressions propies de l’argot.

La estructura segueix l’esquema clàssic del haiku estrofes de 3 versos.

En conjunt el poema aconsegueix transmetre la idea de la vida solitaria i monotona que caracterítza l’ofici dels camioners.

0 comentarios