Blogia
LoveisGone

ON L'AUTORA PASSA EL TEMPS RECORDANT (poema de Dolors Miquel)

ON L'AUTORA PASSA EL TEMPS RECORDANT  (poema de Dolors Miquel)

 

Seràs primer
penis golafre
de color cafre, 
tu el catòlic
que pateix còlic,
tu el director
del pilastró
que just s'arruga
quan la berruga
li veu la dona.
Tant se me'n dóna
que tothom sàpiga
ni que no hi càpiga
en vers estret
que ets de Canet,
canes tenyides
perdonavides
podràs dragar
aquest anar
de versos àtics
tan poc simpàtics?
Si ho he de dir
que el que és a mi
si em perdones
o t'hi abones
tant se me'n fot
i fins i tot
riem el guany
amb el company...
Recordes quan
no fa pas tant
em deies fluix
com cotó fluix
mal esquerdill
de tenir un fill
ben d'amagat?
Amaga el gat
que se t'ha vist
i és molt molt trist.
I fora tema
que aquest es crema.
I tu ja ho deies,
que gens no reies
d'aquesta treva
amiga meva.
Si tu, homònima,
ets dins la nòmina
curta i segura
que sempre dura
d'amics dels bons.
Toquem canons
senyora Coll
i de bescoll
saludo l'Elsa
que et fa de melsa
i per molts anys
sense paranys
que bé te'n faci
i no es desfaci
res entre naltres.
I de les altres
traient el cap
abans que cap
entre gin-tònics
i versos fònics,
entre secrets
dits en secrets
d'impresentables
i menyspreables,
véns tu, Oh Montse,
que vols aconse
guir que ens trobem
-i bé que ho fem-
quan són les tantes
i portem tantes
copes a sobre
que parlem sobre...
Bé. Tu ja ho saps.
M'hi poso taps.
I per tu, Tresa,
sense peresa,
perquè al treball
ens fem un tall
de riure penes
a les esquenes
d'alguna fleugma
-que rima amb zeugma-
per no dir qui
perquè així
no em renyaràs
de posar el nas
allí on no em criden
si no m'hi criden
o bé no hi cabo.
I aquí acabo,
estimats meus,
seguiu els peus
mètrics d'aquesta
que té la testa
i que s'entesta
a inventar
i recordar.
I tu, xaruc,
decrèpit, ruc,
només m'ocorre
que ho deixem córrer.

Comentari:

L’home  com a element dèbil e imperfecte es un tema molt aparegut en els versos de Dolors Miquel. Aquest reitera el seu feminisme i la seva opinió de com el gènere masculí és realment endarrerit i deixat.

La crítica al conjunt dels homes, a la seva manera de ser, la seva relació tan tòpica amb les dones, el sexe, la beguda, etc.

El poema realment destaca per la sinceritat amb la que l’autora transmet la seva opinió i la senzillesa i espontaneïtat del seus mots.

Al llegir el poema em dono constància dels rols i tabús existents avui en dia entre homes i dones i de com aquestes diferencies marquen les relacions de parella o els àmbits socials.

 

 

0 comentarios